18 abril 2008

Pain italien de Le Petrin - Pa italià de Le Petrin - Pan italiano de Le Petrin

Il y a quelque jours j'ai essaye de faire cette pain italien que j'ai trouvé chez Petrin. C'est un pain excelent, si vous voulez la recette en francais (en vrai francais pas "mon" francais) allé ici
Moi j'ai une version Thermomix......
Dies enrere vaig provar de fer aquest pa italià que havia trobat al blog de Le Petrin. És un pa excel·lent, amb una molla gustosa i tendre i una crosta contundent i cruixent. Si el voleu fer a ma, trobareu la recepta aquí

Ingredients

520g farina de força / harina de panadero
310ml aigua / agua

6 cs oli d'oliva / aceite de oliva
1,5cc sal
15g llevat de forner / levadura fresca


Introduïu la farina i l'aigua a la Thermomix i programeu. 2,30 min. velocitat "espiga".
Introducir la harina y el agua en la Thermomix y programar 2,30 min. velocidad espiga.
Quan s'aturi la màquina, deixeu reposar 1 hora dins el vas.
Cuando se pare la máquina, dejar reposar 1 hora dentro del vaso.
A continuació aboqueu l'oli i programeu 1,30 min. velocitat "espiga". Afegiu la sal i programeu 40 segons velocitat "espiga". Afegiu el llevat esmicolat i programeu 4 min. velocitat "espiga".
A continuación poner el aceite y programar 1,30 min. velocidad espiga. Añadir la sal i programar 40 segundos velocidad espiga. Añadir la levadura desmenuzada y programar 4 min. velocidad espiga.
Traieu la massa del vas i aboqueu-lo en el marbre enfarinat i treballeu la massa replegant-la sobre si mateixa. Deixeu reposar la massa en un recipient cobert, durant 1 hora.
Sacar la masa del vaso de la Thermo y ponerlo en el mármol enharinado, trabajar la masa replegándola sobre ella misma. Dejar reposar en un recipiente cubierto durante 1 hora.
Pasat aquest temps, treballeu lleugerament la massa per tal de treura-li el gas. Torneu a deixar reposar 1 hora.
Pasado el tiempo, trabajar ligeramente la masa para que saque el gas. Volver a dejar reposar 1 hora.
Passeu la massa al marbre i treballeu per tal de fer que agafi aire. Doneu-li la forma que vulgueu, poseu en una safata per anar al forn i deixeu reposar encara 45 minuts. Enfarineu i fiqueu al forn a 190-200º .Per tal que la crosta quedi cruixent, fiqueu al forn un recipient amb glassons per tal de provocar la formació de vapor. Sabreu que està cuit si en colpejar-lo fa soroll a buit. Deixeu refredar sobre una reixeta.
Poner la masa en el mármol y trabajarla para que se llene de aire. Darle la forma que os guste y ponerla en una bandeja para ir al horno y dejar reposar 45 minutos. Echar un poco de harina por encima y meter al horno a 190-200º. Para que la corteza quede crujiente, se aconseja poner un recipiente con cubitos de hielo dentro del horno para provocar la formación de vapor. Sabréis que está cocido por que al golpearlo suena a hueco. Dejarlo enfriar en una rejilla.

Cada vegada que l'he fet, que ja en són unes quantes, la casa fa una olor irresistible. Ah! si el feu en un motlle dels de plumcake, també queda molt "resultón".

Cada vez que lo he hecho, que ya son unas cuantas, la casa hace un olor irresistible.Ah! horneado en un molde de plumkace también queda muy resultón!

5 comentarios:

Georgina dijo...

Blanca.....estoy a dieta!!!!!
Menos mal que mi Thermomix no me ha llegado todavia porque sino ya estaria haciendo tu receta.
Me encanto, parece riquisimo.

Erruki dijo...

Mira gracias por visitarme, yo tambien te he descubierto, me estoy dando un garbeo por tu blog y te visitaré muy a menudo.
El pan estupendo.

Anónimo dijo...

Hola Blanca!...Acabo de descubrir el teu blog i m'ha encantat aquest pa...i a més tb sóc de Terrassa...així que et visitaré sovint per casa teva!
Eva.

Amalia dijo...

Riquísimo.
Lo he hecho hoy...que aquí en Madrid es festivo. Aunque me ha faltado un poco de cocción y de sal...mi marido dice que es como el pan que hacía su abuela...
¡Ah! veo ahora la receta de las magdalenas...probaré el próximo fin de semana. Y veo que tienes el molde de magdalenas de silicona (estaba dudando entre silicona y tradicional)...y que no necesitas papelitos...¡que de ideas!
Muchas gracias. Besitos.

free online lotto dijo...

It could widen my imagination towards the things that you are posting.